iklan banner

Pertandingan Tarian Sekolah Rendah Peringkat Negeri Melaka 2017

Sabtu, 8 April 2017

Pertandingan Tarian Sekolah Rendah Peringkat Negeri Melaka telah diadakan sempena Karnival Pendidikan Negeri Melaka di Pentas Utama, MITC, Ayer Keroh. Pertandingan disertai oleh sekolah-sekolah rendah sekitar negeri Melaka sebanyak 11 penyertaan pada tahun ini. SK Merlimau (1) adalah antara sekolah yang tersenarai dalam pertandingan akhir tarian selepas peringkat saringan dibatalkan kerana terdapat banyak sekolah yang menarik diri disaat-saat akhir pertandingan.

Ini merupakan penyertaan pertama SK Merlimau (1) dengan membawa team SKM1Dancers seramai 10 orang murid yang terpilih. Proses persiapan telah mula dilakukan sebulan sebelum pertandingan. Dengan kekangan masa yang ada, Alhamdulillah.. SKM1Dancers dapat menyelesaikan sesi latihan bersama Jurulatih JKKN, En Faxs sebelum menjelang hari pertandingan.

Walaupun tidak memenangi sebarang hadiah, team SKM1Dancers tetap berpuas hati kerana telah berusaha bersungguh-sungguh. Tidak mengapalah... rezeki kali ini masih belum berpihak kepada kami.. Meskipun begitu, SKM1Dancers telah tersenarai sebagai antara 5 sekolah yang terbaik bagi kategori Anugerah Busana. Tahniah kepada keseluruhan team Kelab Muzik dan Kebudayaan dan team SKM1Dancers juga para ibu bapa yang banyak memberi sokongan. Alhamdulillah dan Terima Kasih.








EmoticonEmoticon